Visuel identitet
Visuelle identiteter til virksomheder, organisation og foreninger
Uanset om du står med en start up virksomhed eller, du har brug for videreudvikling af din virksomheds nuværende brandidentitet, vil vi meget gerne kigge nærmere på opgaven. Vi udvikler logoer, farvepaletter, udvælger fonte og laver illustrationer og andet grafisk materiale, som vækker genklang hos din målgruppe og opnår dine positioneringsmål.
Vi dækker virksomheder og organisationer, der arbejder indenfor B2B- og B2C-forretningsmodeller, og du har selvfølgelig også mulighed for at få rådgivning hos vores grafiske designere, hvis virksomheden står over for et større rebrand eller modernisering af det eksisterende materiale.
Proces
Når din visuelle identitet udvikles
Her kan du se de 5 trin, der bruges, når du skal have udarbejdet en ny visuel identitet til din virksomhed. En visuel identitet indbefatter alt fra farvepalette, valg af skrifttyper, udarbejdelse af dit logo, e-mail signatur, udarbejdelse af ikoner og meget andet. Alt efter dit behov aftales det på forhånd, hvad du har brug for fra os.
#01
ANALYSE
Når din visuelle identitet skal skabes, starter vi med at lave en analyse af dig, din virksomhed og vigtigst af alt: Din målgruppe. Her dykker vi ned i, hvilket budskab, du vil sende, og hvem modtageren er, inden designprocessen begynder.
#02
PLANLÆGNING
Når din visuelle identitet skal skabes, starter vi med at lave en analyse af dig, din virksomhed og vigtigst af alt: Din målgruppe. Her dykker vi ned i, hvilket budskab, du vil sende, og hvem modtageren er, inden designprocessen begynder.
#03
IDÈUDVIKLING
I trin 3 begynder vi idégenereringen og samler sammen med dig inspiration ind til at skabe din visuelle identitet.
Det sker igennem moodboards, interviews og indsamling af inspiration på nettet, hvor vi samler det hele på Pinterest.
#04
GENNEMFØRSEL
I det 4. trin går arbejdet med din visuelle identitet i gang. Her forbereder vi digitale skitser til dig, som du kan vælge imellem, og der laves en række forskellige farvepaletter. Der fortages valg af farver, skrifttyper, ikoner, billeder og selvfølgelig udarbejdes selve logoet.
#05
EVALUERING
Når din visuelle identitet er udarbejdet, laver vi sammen en evaluering, hvor du får overleveret den fulde logopakke, grafiske elementer, skabelonpakker og en design guide, så du kan begynde brandingen af din virksomhed. Her kan du fx stille spørgsmål til brugen af logoet.
vigtigheden
Hvorfor er en visuel identitet så vigtigt?
En stærk visuel identitet hjælper med at differentiere din virksomhed fra konkurrenterne og samtidig øger chancen for, at dine kommende kunder kan huske, hvilke produkter eller ydelser, du sælger i din virksomhed. Derved kan din visuelle identitet blive synonym med kvalitet.
Forbrugeren har større tillid til en virksomhed, der er defineret af et professionelt image – måske du kender dette fra dig selv, når du søger på nettet af webshops eller forskellige serviceydelser?
Derfor bidrager den visuelle identitet også til at danne et positivt indtryk hos kunderne – og måske kunderne endda vil anbefale virksomheden videre til venner og familie, næste gang de let genkender dit brand? Dette er et mål for alle virksomheder, der gerne vil vækste.
Hvordan hjælper logoet din visuelle identitet?
Logoet er det vigtigste element i den visuelle identitet. Hele din virksomheds identitet er koncentreret i dette symbol.
Uanset om det består af et eller flere bogstaver, en illustration eller en kombination af disse elementer, skal det være let at genkende, da det vil blive vist på alle elementer i den visuelle identitet.
Logoet er nemlig den første faktor, som differentieringen og identifikationen af din virksomhed foretages på.

Her er eksempler på elementer, der kan indgå i din virksomheds visuelle identitet
OPSTART
- PVisitkort
- PBannere
- PRoll ups
- PMenukort
- PEmballager
Online medier
- PCoverbilleder
- PGrafik til opslag
- PGrafik til annoncer
- PInfografiker
- PSkabeloner til posts
Til uddeling
- PBrochurer
- PFlyers
- PPostkort
- PMagasiner
- PKataloger
Merchandise
- PBlok
- PFlaskevand
- PMusemåtter
- PPixibøger
- PKalender
Cases
Visuelle identiteter, re-design og udvidelse af den nuværende identitet
Under cases kan du gå på opdagelse i nogle af vores kunders visuelle identiteter. Nogle visuelle identiteter er bygget fra bunden af, her hos Offbeat media, mens andre har fået re-designet dele af deres visuelle identiteter og hos nogle virksomheder, har vi udvidet deres grafiske elementer.
Book et møde
TAG FAT I OS OG FÅ SPECIALISERET RÅDGIVNING
Alle spørgsmål er velkommen, og du er altid velkommen til en uforpligtende snak enten fysisk eller online.