Se, hvilken betydning din visuelle identitet kan have for din virksomheds succes

At forstå farvernes indflydelse på kundens opførsel kan hjælpe din virksomhed på vej til succes, fordi det visuelle indtryk er den mest overbevisende markedsføringsfaktor i kundens købsbeslutning.

Her har vi lavet en række tips til dig, der gerne vil lave et farveskema, der passer til din virksomhed.

 

1. Opret en collage

Start med et arrangement af billeder, materialer, tekststykker osv., Der fremkalder din virksomheds stil. Det kan fremstilles fysisk eller digitalt. At sammensætte et humørbræt med nøglebilleder og ord, der bedst formidler essensen af ​​dit brand, hjælper dig i processen med at oprette en farvepalette.

 

2. Opdag dit formål og dine mission statements

Skriv karakteristika for din virksomheds identitet. At have en klar idé om, hvordan du vil have publikum til at opfatte din virksomheds image, er et andet hjælperedskab til at skabe din egen unikke kombination af visuelle virkemidler.

 

3. Se på naboens gård

Analyser de farver, som dine konkurrenter har brugt i deres logo, emballage, websted. Du kan med fordel lave en lille analyse af, hvad der virker godt for konkurrenten – og hvad der virker mindre godt.

 

4. Vær opmærksom på farvernes psykologiske egenskaber

Farver påvirker vores opfattelse, og vores opfattelse af et brand og den visuelle idenitet bestemmer dine kunders købsbeslutning. At forstå at hver farve symboliserer en følelse, kan hjælpe dig med at reflektere de følelser, du vil have dine kunder til at opleve.

 

5. Afprøvning og fejl

Vi har allerede lært, at hver farve vækker en bestemt følelse i dine kunders ubevidste sind. Så kast dig ud i at eksperimentere med forskellige farvekombinationer, indtil du opnår den nøjagtige opfattelse, du ønsker dit publikum skal føle sig. Vis logoet, produkterne og emballagen til din familie, venner eller partner. Og vis dem det gerne i forskellige farver, og se om deres reaktion er tæt på det, du har forestillet dig.

Det kan altid godt udløse en del spænding, når du kommer hertil!

Hvis du har brug for hjælp eller sparring til din visuelle identitet, så er du altid velkommen til at kontakte os hos offbeat media.

Her sidder både Rikke og jeg klar til at sparre med dig – eller udvikle din nye visuelle identitet.

God vind med din virksomhed.

 

Rohani
Team Offbeat Media

Rohani Ozer

Rohani Ozer

Grafisk designer

apr 4, 2020

Tilmeld nyhedsbrev