fbpx

Nu skal du igang!: 7 gode råd til Black friday

af nov 1, 2019Gode råd, Google SEO, Hjemmeside, Markedsføring, Sociale Medier0 Kommentarer

Black Friday er lige om hjørnet. Hvis du ikke allerede nu ved hvordan du lige skal gribe begivenheden an, kan vi anbefale dig at læse vores tidligere blogindlæg ”Er du klar til Black Friday?”. Her får du en tjekliste over alle de ting du skal have styr inden den store dag, og hvilke ting du allerede skal begynde på nu. 

 1. Er din webshop klar til Black Friday?

Der kommer forhåbentlig til at være en masse aktivitet på din webside på black friday. Derfor skal du allerede nu sikre dig, at du kan trække den ekstra trafik på dagen. Optimér din server, så din side ikke bliver langsom eller lukker ned grundet det høje aktivitetsniveau.

2. ONLOCK BLACKFRIDAY deals

Få folk til at tilmelde sig dit nyhedsbrev, så de får rabatterne som de første – Måske de skal have rabatterne dagen før alle andre. På den måde er der et lidt større win for de tilmeldte. ”Tilmeld dig og få tilbud”. På den måde sikrer du dig også lige en masse nye konverteringer på din e-mail liste.

Vær dog påpasselig med hvornår du starter med at markedsføre dette tiltag. Jo tidligere du starter, jo billigere leadads får du, MEN du kan også risikere at dine potentielle kunder holder på sine penge, blot for at afvente og se, hvor store rabatter der er at hente på selve dagen.

 3. Facebook annoncering: Kør dem før Black Friday

Annoncepriserne på Black Friday er skyhøje, og du når ikke langt med dine annoncekroner. Faktisk kan du godt regne med at klikpriserne er 500-1000% højere end normalt netop denne dag. Derfor kan det være en god idé at annoncere dine tilbud dagene op til den store købedag i stedet for. Det er billigere og du tiltrækker dem, som allerede er på tilbudsjagt dagene før.

Hvis du vælger at annoncere på Black Friday, kan vi anbefale dig at skruge op med mauel budgivning. Giv også et større annonceringsbeløb på denne dag for at sikre at du bliver set. Der er rigtig mange om buddet til Black Friday.

 4. Send e-mails på dagen! Gerne 5-10 mails på dagen.

Black Friday er stortset den eneste dag på hele året hvor folk nærmest forventer at blive spammet med mails, annoncer og kampagner. De regner med at høre fra dig, og der er mange om buddet. Lav derfor mindst 5-10 kampagnemails, som du skal sende ud i løbet af den store dag. Husk på, at flere også sidder oppe om natten denne dag for at jage de gode tilbud. Derfor kan det være smart også at sende mails ud både kl 02 og kl 04 om natten. Folk skal nok sidde klar. 

 5. Benyt dig af affiliate marketing

Hvis du har begået dig med affiliate før, kan det være en fordel at lave samarbejdsaftaler. Nogle sider får rigtig rigtig mange søgninger på Black Friday – specielt deciderede tilbudshjemmesider. Kan du derfor få en annonce til at ligge på deres side, vil du være garanteret en masse aktivitet. Blandt andet Familietiden.dk, som er en platform for familier, benytter sig af affiliate marketing. Denne vil typisk have en del søgninger på en dag som black friday. 

6. Sørg for at du har en samme side til black friday hvert år

Hvis du opretter en fane som benyttes til Black Friday på din hjemmeside, så sørg for at den bare hedder hjemmesidenavn.dk/blackfriday og ikke eksempeltvis hjemmesidenavn.dk/blackfriday2019. Hvis du bruger den samme side år får år sparer du ikke blot dig selv for en masse tid, men du bevarer også de søgninger som har været fra det forrige år. På den måde har du allerede en fordel på SEO-fronten.

 7. Vær en god købmand

Det behøver nødvendigvis ikke være alle varer du vælger at nedsætte. Du har sagtens give eksempeltvis 10% på hele shoppen, men det vil gavne dig bedst at være en god købmand. Find ud af hvilke varer du har den bedste avance på, og sæt det voldsomt meget ned. Det kan også være, at du har nogle varer, som du bare gerne vil af med. Brug derfor din sunde fornuft og find ud af hvilke rabatter, som er bedst for din forretning.

Der findes mange muligheder i forhold til markedsføring på årets store købedag. Én ting kan vi dog konstatere: Hvis du ikke er med, går du voldsomt glip af omsætning. Har du brug for hjælp eller rådgivning til din markedsføring, er du velkommen til at kontakte os på Katrine@offbeatmedia.dk 

God fornøjelse 🙂

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *