4 typer visuelt indhold, du kan bruge i din markedsføringsstrategi

Visuelt indhold – hvorfor er det så vigtigt i din markedsføringsstrategi? Det stiller vi i dag stiller vi skarpt på. Vi kommer ind på 4 typer af visuelle elementer, som du kan bruge, når du skal lave content til din markedsføring. Men først og fremmest, hvorfor er det vigtigt?

Ved at offentliggøre et stykke indhold på dine kanaler er konkurrencen allerede i gang. Indholdet konkurrerer med tusindvis af andre aktiver for at få kundernes opmærksomhed. Visuelle elementer er behjælpelige når det kommer til at undgå, at dit indhold ikke går tabt i mængden. Derudover bidrager det også til at gøre det mere engagerende for den potentielle kunde.  

Søgemaskiner bruger komplekse algoritmer til at identificere signaler. Disse angiver hjemmesidens kvalitet og relevans for specifikke nøgleord. Indhold, som opfylder hensigten med brugersøgningen, er en af de mest betydningsfulde faktorer, når det kommer til din placering i søgemaskinerne såsom Google. Visuelt indhold understøtter brugernes søgehensigt ved at fange læserens opmærksomhed, give yderligere kontekst og afklare koncepter for den/de visuelle besøgende. 

For at skille sig ud og blive mere tiltalende for publikummet, kan dit brand kan drage fordel af følgende typer af visuelt indhold i sin content.

 1. Infografik 

Infografik er indhold lavet om til visuelt indhold. Det er beregnet til at kommunikere komplekse data til et let forståeligt format for dine kunder. Infografik kombinerer tekst, billeder, grafer og diagrammer. Således præsenteres indholdet på en kreativ måde, der bidrager til større forståelse fra læseren. 

Eksempler på hvordan du kunne bruge infografik i din marketingstrategi:

  • Nyhedsbreve
  • Landingssider
  • Online kursusindhold
  • Virksomhedens tidslinje 
  • Produktsammenligninger
infographic

2. Videoer 

Videoindhold bliver hurtigt en præference i nutidens verden, hvor alt går lidt stærkt. Videoer kan formidle nyttige oplysninger på få minutter. Det gør dem perfekte til kunder, der ikke har tid til at læse lange artikler. 

Eksempler på hvordan du kan bruge videoindhold i din markedsføringsstrategi:

  • Produkt- og service-demonstrationer
  • Livevideoer
  • Vejlednings- og guidevideoer
  • Begivenhedsoptagelser
  • Præsentationsvideo af virksomhedens teammedlemmer
  • Kundebedømmelser
Video visuel identitet

3. Brandbaserede billeder 

Brandbaserede billeder af høj kvalitet kan lette strømmen af artikler, give yderligere kontekst og skabe brandbevidsthed. Disse brandbaserede billeder kan nemt være stockfotografier eller illustrationer, der har dit firmalogo på billedet. De kan hjælpe med at give et sammenhængende udseende og brand-følelse af dit websted. Husk også dine brandfarver, når du bruger billeder i dit indhold – hvilket betyder, at hvis du har et billede med tekst på, vil det skabe en naturlig brandfølelse, hvis der er fokus på dine brandfarver. 

Eksempler på hvordan du kan bruge dine brandbaserede billeder i din marketingstrategi: forbedre og skabe mere opmærksomhed på dine blogartikler, lette e-bøger med tung tekst, give en ensartet brugeroplevelse og skabe brandbevidsthed. Som det kan ses på eksemplet herunder, kan du se, at vi i Offbeat media bruger den visuelle identitet i vores markedsføring, og samtidig indsætter vores Instagram navn.

Offbeat media brandbaserede billede

4. Opfordringer til handling (CTA) 

Et af de primære mål med markedsføring er at føre mulige kunder længere ind i købsrejsen. Opfordringer til handling (CTA’er) er kraftfulde værktøjer, der kan øge engagementet og forbedre tidsforbruget på hjemmesiden, og dermed forbedre bounce rate. 

Eksempler på hvordan du kunne bruge CTA’er i din marketingstrategi: 

  • Opfordre læsere til at kontakte dig
  • Opfordre læseren til at foretage et køb
  • Bede læsere om at tage en undersøgelse
  • Øge konverteringsfrekvensen
  • Få abonnenter på nyhedsbreve. 
CALL TO ACTION

Vil du lære mere om, hvordan du laver en god marketingstrategi, så kan du læse mere om det her.

 

 

Kærligst
Team Offbeat media

Rohani Ozer

Rohani Ozer

Grafisk designer