fbpx

Lær dit publikum at kende – helt gratis

Før var målgruppeundersøgelse en praksis, der kun blev vedtaget af store virksomheder med tilstrækkelige økonomiske ressourcer, men i dag tilbyder innovative apps en bred vifte af tjenester til dette formål til små og store virksomheder – og mange af tjenesterne er gratis.

At forstå din målgruppe er nøglen til succes, og ingen virksomheder vil vokse med sin fulde kapacitet, hvis målgruppen er dårligt defineret. Vi håber, at efter at have brugt en af ​​følgende apps, vil du i sidste ende være i stand til at levere den type indhold, meddelelser og annoncer, som din målgruppe søger.

Gratis undersøgelsesværktøjer:

Typeform

Du får chancen for at dele et survey-link på dine sociale medier, og du kan også oprette nogle interaktive visuelle elementer, der gør en spørgeundersøgelse ret dynamisk.

Vi bruger selv Typeform til at lave interaktive brugerinteraktioner og få målgruppen til at udføre egne tests, inden de beslutter sig for, hvilket produkt eller service, der passer til dem.

Prøv Typeform her.

 

Survey Monkey

Det er gratis, så længe du kun har brug for 10 spørgsmål pr. Undersøgelse. Du kan tilpasse alt: type spørgsmål, type undersøgelse, type svar og listen kan fortsætte.

Gå til Google Forms her.

 

Google Forms

Dette værktøj er Googles eget surveyfunktion, og det er meget let at bruge og selvfølgelig ganske gratis. Vi benytter oftest selv Google Forms, når vi skal indhente data fra kunder, da det er nemt at dele besvarelserne med andre, og det er nemt og velkendt for de fleste målgrupper at benytte en tjeneste fra Google.

Du kan prøve Google Forms her.

 

Gratis persona-værktøjer

Personapp

Det er så meget lettere, når du søger dit publikum gennem en app, der kan give dig alle relevante oplysninger om, hvem der ruller gennem dit websted.

 Du kan læse mere om Personapp her.

Up Close & Persona

For en komplet profil for dit publikum hjælper dette værktøj dig ved at stille besøgende en masse gode spørgsmål for at forstå, hvad der motiverer dem og påvirke deres adfærd.

Prøv up close & persona her

 

Gratis dataværktøjer

Facebook Audience Insights

Det giver dig mulighed for at oprette enhver form for måldemografi efter region, alder, køn, interesse, side-lignende osv.

Du kan prøve Facebook Audience Insights her, hvis du ikke allerede har besøgt siden gennem din business administrator. Vi er selv meget glad for at få indblik i vores kunders målgruppe her, fordi vi har mulighed for at vide, hvad målgruppen foretager sig udover at besøge en specifik Facebook side.

Derved opnår du også større forståelse for dine kunders rejse, og du kan tilrette din egen markedsføringsindsats direkte til dine kunders behov.

 

Followerwonk

Det ligner Facebook Audience Insights, men for Twitter. Få din indsigt, og lær om din målgruppe, hvis du gerne vil have succes på Twitter i fremtiden. Du kan prøve værktøjet her.

 

Næste skridt er nu at finde ud af, hvad du gerne vil måle på – og så vælge specifikke spørgsmål, du gerne vil have besvaret. Derefter kan du sætte gang i processen i løbet af eftermiddag, hvor du går på opdagelse i din Facebook Audience og får indblik i målgruppen. Derefter kan du teste forskellige spørgsmål ud på dine kunder i et spørgeskema og til sidst bruge dette til at danne grundlag for virksomhedens kommende markedsføringsstrategi. 

God arbejdslyst – og hvis du har brug for hjælp til at udforme spørgsmål eller analysere data, er du altid velkommen til at kontakte os og booke en sparringstime. 

 

Rohani
Team Offbeat Media

Rohani Ozer

Rohani Ozer

Grafisk designer

sep 7, 2020

Tilmeld nyhedsbrev

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *