fbpx

Kom godt i gang på Instagram

Instagram er en konstant voksende platform, der er populær både for brugere og virksomheder. Det er baseret på deling af indhold via fotos eller videoer ved hjælp af hashtags. Men det har nogle særregler, som du kan tage højde for, når du vælger at promovere din virksomhed og gerne vil have succes på mediet.

Alt, hvad der fungerer på Facebook eller en anden platform, kan ikke bruges til Instagram-kontoen, men hvis du formår at overveje visse elementer om, hvornår og hvad du skal sende, ledsaget af en klar strategi, har du allerede en stor fordel. Derfor har vi oprettet en guide om alt, hvad du har brug for at vide på Instagram for at øge din synlighed på denne platform.

Der er ingen standardopskrift, men du kan overveje disse tip, der vil generere fordele.

 

1. Din bio på Instagram

Er din professionelle bio så god, som den kan være? Sørg for, at det virksomhedsnavn, du bruger på Instagram, er det, som kunderne allerede kender, og undgå afledte navne, der kan være vildledende. Tilføj nogle relevante attributter, som du gerne vil have folk til at vide om din virksomhed, og brug så mange nøgleord som muligt, der definerer din virksomhed. Hjemmesiden og e-mailen skal integreres i biografien for at hjælpe folk med at finde dit produkt / tjenester og gøre det lettere at kontakte dig.

2. CCC-regel – Oprettelse af sammenhængende indhold

Følgerne kan lide ting, der har kontinuitet og en logisk tråd visuelt, og din side skal bygges på samme måde. Hvis du vælger at sende meget farverigt indhold eller sort / hvidt indhold, skal du bare holde en af ​​instruktionerne for at undgå uoverensstemmelser. Undgå pludselige ændringer i stil, farver, filtre, så indlægene kan være visuelt relaterede.

3. Post dagligt på et forudbestemt tidspunkt

Det rigtige tidspunkt at sende er lige før den travleste tid på Instagram. For at finde ud af det, skal du omdanne din Instagram-konto til en virksomhedskonto, og så kan du se, hvornår dine følgere er online, hvor de er fra og andre nyttige oplysninger, der kan hjælpe dig med at maksimere din Instagram-strategi.

4. Brug hashtags for at øge din synlighed

Indtast omkring 10-15 hashtags. Første halvdel hashtags skal være relevant for den side, du har, og den anden halvdel, hashtags, der er relateret til indlægget. Brug en blanding af hashtags af både rigtig populære hashtags og niche-hashtags. Du kan enten indsætte hashtags i beskrivelsen, eller du kan “skjule” dem i kommentarafsnittene, men du skal være forsigtig og sende dem inden for sekunder efter at du har indsendt indlægget. Hav dem klar, indsæt dem og offenliggør hashtags i kommentarfeltet, hvis du vælger den metode.

5. Få dit navn derud

Den bedste måde at synliggøre din profil på Instagram er at engagere sig i samfundet så meget som du kan. Følg profiler inden for det samme felt som dine eller endda profiler, der er interesseret i, hvad du har at tilbyde, kommentere og lide deres indlæg. En anden effektiv måde er at vælge en af ​​hashtags, og så snart du lægger ind, gå gennem hashtag-indlæggene og lide det første par af dem. De, der lige har sendt dem, er sandsynligvis stadig online og tjekker mere ud på din side.

6. Interagér med dine følgere

Deltag i samtaler med dine tilhængere, der kommenterer dine indlæg. Svar ikke med kort men interagér og vær aktiv. Grundlæggende tilføjer du en ny kommentar til dit indlæg, og Instagram-algoritmen tager højde for likes, delinger, kommentarer og “gem” funktionen. Jo mere interaktion du har på dine indlæg, jo mere synlige vil de være på Instagram.

7. Tag andre

Tag andre mennesker eller virksomheder, der deler indhold, der ligner det, du tilbyder, og hvis de kan lide det, deler de måske også dit. På denne måde kan du øge interaktionen på din side og antallet af likes og følgere.

Hvis du gerne vil have hjælp til at komme godt i gang med Instagram, kan du se nærmere på vores 14 dages Instagram kursus her på offbeat learning eller booke en tid med os, hvor du får sparring ud fra dine mål og visioner.

 

Kærligst
Team Offbeat media

Rohani Ozer

Rohani Ozer

Grafisk designer

jul 23, 2020

Tilmeld nyhedsbrev