Hvem husker de små virksomheder i coronavirvaret?

Uanset om man har en fysisk eller en online forretning, så mærker man i øjeblikket, hvordan Corona virussen rammer.

Vi vil derfor give dig en række gode råd, som kan hjælpe dig med at holde tingene kørende.

1. Lad være med at gå i panik. Det lyder måske som et irriterende råd, men hvis du forholder dig roligt, og ikke laver paniske opslag, eller opkald til dine samarbejdspartnere, men i stedet sætter fokus på løsninger, vil du have lettere ved at skabe overblik over den kritiske situation.

2.  Brug dine sociale medier. Det er nu, at du skal lave den Facebook LIVE, som du aldrig har turde at hoppe ud i. Øve dig i at lave små videoer med gode tips, råd og vejledning. Fortæl, hvordan folk kan gøre tingene derhjemmefra. Lav en Facebook gruppe, og inviter dine kunder derind. Husk også at bruge din Instagram Story. Folk kan godt lide at komme tæt på og være personlige (husk, aldrig private).

3. Vær kreativ. Skab oplevelser, for de mennesker som sidder derhjemme i karantæne og keder sig. På et tidspunkt bliver det kedeligt at læse nyheder og se Netflix.

4. Brug tiden på alle de ting, som du har udskudt i lang tid. Brug Later til at planlægge opslag på dine sociale medier de næste par måneder. Få lavet årsregnskabet. Altså, alle de ting, som normalt tager dig væk fra det, som du elsker og er god til at lave. Når det er væk, har du også ekstra overskud til at booste din virksomhed, når alt virvaret har lagt sig.

5. Læg dig fladt ned og appeller til, at folk støtter de små virksomheder, freelancere og forhandlere. Fortæl at du hedder Jørgen, og sælger fisk på torvet, som du selv er ude og fange tidligt om morgen. Eller dit navn Hanne, og du sælger strikkeopskrifter, som man kan hygge sig med nu, hvor man sidder derhjemme. Husk folk på, at der er ægte mennesker bag din virksomhed, som bliver hårdt ramt, når en krise som denne, rammer Danmark.

6. Kontakt dine samarbejdspartnere. Sparring er ofte en god måde at få løst tingene på, og de har uden tvivl også brugt for at lette hjertet, og høre at de ikke står alene. Det husker man også, når krisen er ovre.

7. Kan du aktivere kundernes unger med noget, du sælger? Tænk ud af boksen. Måske giver det ikke et direkte salg, men lige nu er det også vigtigt, at du fortsat skaber opmærksomhed om dit brand.

8. Start online auktionerFacebook live eller på Instagram Story live.

9. I øjeblikket må rigtig mange aflyse deres foredrag, koncerter og andre forsamlinger. Lav derfor et webinar på Demio, hvor folk kan sidde derhjemme i sofaen, se med og interagere direkte med dig.

10. Lav et online forløb. Enten på Facebook eller Simplero. Det er nu, folk har tid til at deltage og engagere sig. Du har en masse viden, om lige netop dit produkt – del det med folk, og få nye kunder i butikken.

Husk på, at vi er rigtig mange, som sidder i samme båd. Derfor er det vigtigt, at vi bakker hinanden op og hjælper, hvor vi kan.

Vi sidder klar ved tasterne, så tøv ikke med at sende os en mail eller give os et kald.

 

Jane
Team Offbeat Media

Olivia Noel Vienne Rose

Olivia Noel Vienne Rose

Kommunikationsrådgiver

mar 12, 2020

Tilmeld nyhedsbrev