fbpx

Hvad er content marketing?

Content marketing er en strategi, hvor der konstant overføres værdifuld og relevant information for at fange og fastholde opmærksomheden fra en målgruppe, som i sidste ende vil købe dine produkter eller tjenester. Det er dybest set en form for markedsføring med fokus på at skabe og distribuere indhold online for at tiltrække så mange nye kunder som muligt. Da vi mener, at denne definition ikke vil hjælpe dig med at forstå konceptet fuldt ud, inviterer vi dig til fortsat at opdage flere elementer i content marketing i denne artikel.

Hvilke typer content marketing findes?

For at lave content marketing for din virksomhed, kan du bruge skrevet tekst, visuelle elementer eller “levende” indhold såsom videoer eller podcasts. Lad os diskutere yderligere om hver enkelt af dem.

Tekstbaseret indhold

Tekstbaseret indhold kan være blogartikler, nyhedsbrev, e-bøger og mini-guides. Af alt tekstindholdet er bloggen det mest anvendte værktøj, men for at denne teknik skal være effektiv nok til at tiltrække flere brugere til dit websted, foreslår vi at tilføje e-bøger, mini-guides eller nyhedsbreve.

Visuelt indhold

Visuelt indhold kan være infografik, fotografier osv. Gennem billeder transmitteres din besked hurtigere og er lettere at forstå. For eksempel er infografik et godt værktøj til at overføre statistiske data og rapporter.

Optaget indhold

Optaget – eller levende – indhold er for eksempel videoer, webinars, live sessioner, podcasts. Du kan bruge korte klip til at promovere dit brand, produkt eller din tjeneste på YouTube, Facebook eller Instagram TV.

Webinar er en type workshop eller seminar online, hvor information og træningsoplevelser tilbydes til brugerne.
Live sessioner tilbyder mest interaktivitet mellem deltagere og lærer. Som med enhver begivenhed kan deltagerne se, hvad læreren laver, kommentere, lytte og stille spørgsmål.

Podcasts er meget nyttige for dem, der ikke kan se videoer eller ikke har tid til at læse en hel artikel, og en anden fordel er, at den kan lyttes til, når brugeren ønsker det.

Hvordan kan en content marketing kampagne hjælpe min virksomhed?

Der er flere fordele, du kan få ud af en gennemarbejdet content strategi, såsom:

  • lette kvalitetslinks til SEO
  • fange målgruppens opmærksomhed
  • øge salget
  • generering af kvalificerede kundeemner
  • øget brandbevidsthed
  • opbygge et forhold baseret på tillid mellem din virksomhed og forbrugere

 

For at skabe en vellykket marketingstrategi skal det indhold, du opretter:

  • Få spontane reaktioner fra offentligheden med kommentarer og delinger
  • Skille sig ud fra mængden: at have originalt indhold er nøglen til at få mediedækning og tiltrække kunder, der ikke kun er villige, men glade for at købe dine produkter eller tjenester. For eksempel giver deling af historier fra dine egne tidligere erfaringer, der forklarer, hvorfor du er så god til, hvad du laver ofte den krog, der er nødvendig for at interessere potentielle kunder.
  • Skabe et følelsesmæssigt bånd: gennem historiefortælling skal du prøve at skabe en original oplevelse, der er knyttet til din virksomhed. På denne måde lykkes det dig at skabe et forhold til brugeren, der til sidst bliver en kunde. Fortæl en historie, der resonerer dybt med publikum.
  • Modtage en praktisk værdi: en ressource, der kan søges eller downloades fra dit websted, ud over at være let at forstå, skal også være nyttig og hjælpe med at løse brugerproblemer uden megen anstrengelse

Er du i stand til at oprette indhold, der afspejler alle disse funktioner? Hvis svaret er ja, så sender vi dig en stor high five.

Men hvis svaret har en tendens til at nærme sig et nej, så er du altid velkommen til at kontakte os her hos offbeat media. Så kan vi tage en snak om, hvordan du kan udvikle og implementere en vellykket digital content marketingstrategi til din virksomhed.

Du kan finde vores kontaktoplysninger her eller sende en mail til os på info@offbeatmedia.dk

 

Kærligst
Team Offbeat media

Rohani Ozer

Rohani Ozer

Grafisk designer

sep 9, 2020

Tilmeld nyhedsbrev