How to: LinkedIn Nyhedsbrev

Du har længe kunne udgive artikler til dine kunder og følgere på LinkedIn, men nu er det også muligt at lave nyhedsbreve – og det er både supernemt og skaber “gratis” eksponering til dig og din virksomhed. 

Her kan dine kunder abonnere på dit nyhedsbrev, hvorigennem du fremover vil kunne samle alle dine artikler og udgive dem i en serie af nyhedbreve. De kan udgives med jævne mellemrum eksempelvis ugentligt eller månedligt. Og så vil LinkedIn sørge for at dit nyhedsbrev sendes ud til abonnenterne. Alle abonnenter får en notifikation og en e-mail, når nyhedsbrevet udgives og samtidig vises dit nyhedsbrev i newsfeedet og sommetider også under anbefalinger for dine følgere og forbindelser.
MEN når du udgiver dit første nyhedsbrev, så er det ALLE dine forbindelser, der helt automatisk inviteres til at abonnere på dit nyhedsbrev. Og det er eksponering vi ikke vil gå glip af!

Husk også at et nyhedsbrev på LinkedIn ikke kun er for B2B-virksomheder, men også for B2C-virksomheder. De personlige profiler påvirkes og handler også igennem LinkedIn. Det er ikke kun, når de står i front for en virksomhed.

Hvis ikke du allerede kender til funktionen med artikler på LinkedIn, så er det en måde hvorpå, du kan udfolde dig mere sammenlignet med et almindeligt LinkedIn post. I en artikel kan du skrive en længere tekst, bruge flere forskellige skrifttyper, størrelser m.m., indsætte billeder med billedtekst, GIFs, linke til videoer, indsætte en præsentation, linke til opslag og meget mere.

På din personlige profil er det kun muligt at have ét nyhedsbrev. På din virksomhedsprofil er det derimod muligt at have ét nyhedsbrev til virksomhedssiden og ét til hver showcase, du har.

Med LinkedIn nyhedsbrev kan du:

  • Få fat i nye leads til salg

Er du på LinkedIn som virksomhed, så er nyhedsbreve en mulighed for at skabe kendskab, invitere til webinar, opfordre til at booke møde eller skrive sig op til jeres e-mail nyhedsbrev og meget mere.

  • Skab et loyalt og større publikum

Som tidligere nævnt sender LinkedIn ikke kun dit nyhedsbrev ud til abonnenter (som dog får det både som notifikation og mail). Men dit nyhedsbrev bliver også lagt op som post i newsfeedet og sommetider under anbefalinger, hvis det klarer sig godt i engagement i form af interaktioner som deling, kommentar og reaktioner. Det betyder også, at dit nyhedsbrev ikke kun deles i 1. led, men også i 2. og 3. led, hvis det performer godt.

  • Få tillid og engagement fra dine kunder

Med et nyhedsbrev giver du ”gratis” specialiseret content og tips til dine kunder indenfor din ekspertise, som vil samle de kunder med interesse indenfor dit brand/produkt og samtidig også skabe engagement på tværs af alt det indhold, du deler på LinkedIn.

  • Skabe et stærkt brand

Et nyhedsbrev kan være med til, at du skiller dig ud fra mængden. Din kunde har måske opbygget en stor kreds af hundred- måske tusindvis af forbindelser og følgere på LinkedIn, og det er svært at huske, hvad de enkelte personer kan, og hvem de er. Derfor er et nyhedsbrev med til at sætte fokus på dig og din virksomhed, og hvad du og den kan gøre for dine kunder.

3 tips til et stærkt LinkedIn nyhedsbrev

LinkedIn har gjort det rigtig nemt at oprette et nyhedsbrev, men… det er ikke lige så nemt, at få dine læsere til at være vilde med dit nyhedsbrev og læse med hver gang, du udgiver et.

1. Husk en tydelig titel

Vær skarp, tydelig og kortfattet omkring hvad dit nyhedsbrev handler om og hvem, der kunne få gavn af det.

Husk også at titlen er afgørende for, om dine følgere finder nyhedsbrevet interessant og bliver fanget, når de får en notifikation eller scroller i news-feedet.

 2. Skab værdifuldt indhold

Sørg for at dit nyhedsbrev giver værdi til din læser. Det kan være i form af at løse et problem, skabe refleksion, nå et mål, træffe en beslutning eller noget helt femte.

 3. Brug billeder, videoer, grafik m.m.

Billeder, videoer og grafik kan give nyhedsbrevet underholdningsværdi, gøre det spændende og lettere læseligt. Og LinkedIn har gjort det nemt, at linke, indsætte og gøre brug af diverse medier.

Her er en vejledning step-for-step på, hvordan du opretter et nyhedsbrev.

Findenwebshopdk

 

God skrivelyst! Og del endelig dit nyhedsbrev med os på LinkedIn.

Jane Vennersdorf

Jane Vennersdorf

Digital konsulent