Få større indtjening via den gode kunderejse

Kundeoplevelse henviser til den måde, som en virksomhed interagerer med sine kunder på alle aspekter af kunderejsen fra markedsføring til salg, supporttjenester og hvert mellemliggende punkt. Det er summen af ​​alle interaktioner, som en kunde har med en virksomhed, der er med til at definere købsrejsen for en kunde. Og denne købsrejse kan betyde forskellen på succes eller konkurs for næsten alle typer virksomheder.

Det vigtigste er, hvad kunderne føler i forhold til den oplevelse, de får hos din virksomhed. Du har vigtige beslutninger, der skal træffes på hvert kontaktpunkt i din kunderejse, og disse beslutningerne kan påvirke, hvordan dine kunder opfatter dit brand. og hvad din indtjening er på bundlinjen dybest set.

Kunderne vil føle sig forbundet med deres foretrukne virksomheder. Faktisk er kundeoplevelsen blevet den vigtigste konkurrencedygtige difference, der adskiller din dit firma fra de andre konkurrenter. For at vinde i dette miljø er virksomheder nødt til at sikre, at deres kundeoplevelsesinitiativer kan levere personlige og fornøjelige interaktioner på hvert kundekontaktpunkt.

Tjekliste til større succes

Her får du 5 spørgsmål, som du kan teste din kunderejse af på. Du kan enten dele svaret op i ja / nej / ved ikke eller på skala fra 1-10, hvor du placerer din og måske dine kunders oplevelser af købsrejsen.

1. Adresserer dine markedsføringskampagner alle dine målgruppers ønsker og behov?

2. Er dit websted let at navigere?

3. Er alle kundeoplysninger let tilgængelige for medarbejdere og systemer, der har brug for dem, så kunderne ikke behøver at holde dig opdateret om deres identitet eller interaktion, de allerede har med givet dig i forvejen?

4. Er kundeserviceteamet professionelt, venligt og hurtigt med at løse anmodningen?

5. Følger du op på kundens oplevelse og bruger det i en samlet evaluering i virksomheden?

 

Inspiration til dine kunders købsrejse

Analyser din målkøber, og udnyt dataene for at skabe informeret kundeoplevelse.

Juster dine meddelelser i henhold til forbrugernes opførsel.

Opret køberpersoner.

Send “tak” e-mails for at vise påskønnelse.

Udbyd gavekort, loyalitetspoint eller værdikuponer ved specielle lejligheder. Læs blandt andet om, hvordan du kan bruge Facebook til dette.

Analyser resultaterne af kundetilfredshedsundersøgelser.

Spor procentdelen af ​​kunder, der gennemfører et køb, så du kan få oplysninger om, hvad der fungerer for kunder, og hvad der ikke gør.

Overvåg antallet af kunder, der kommer tilbage og nye kunder, så du kan fortælle, hvor godt din virksomhed klarer sig for at tiltrække nye kunder og beholde eksisterende.

 

Kærligst
Team Offbeat media

Rohani Ozer

Rohani Ozer

Grafisk designer

jun 17, 2020

Tilmeld nyhedsbrev