Cases
VEJLGAARD MØLLE
Brød- & kageblandinger fra bageren selv – velkommen indenfor hos vejlgaard mølle
Vejlgaard Mølle er en dansk virksomhed med rødder i Aulum, der ligger mellem Holstebro og Herning. Her har ægteparret Sverre og Ulla startet en forretning op med brød- og kageblandinger, direkte fra bageren selv og hjem på køkkenbordet. Sverre har nemlig været bager i mange år, og tiden herpå har han blandt andet brugt på at udvikle lækre mel- og kageblandinger, hvor der blot skal tilsættes de våde ingredienser såsom vand, mælk eller æg og så bages i ovnen – og wupti – så kan vi andre shine som mesterbagere ved morgenbordet, eller når der kommer gæster på besøg.
Vi blev inviteret med ombord hos virksomheden allerede før konceptet havde et navn, og vi har siden da hjulpet med at udvikle deres visuelle identitet, grafiske design samt markedsføring. Her kan du læse mere om processerne, som vi har været med i undervejs.

Kvalitet, gode råvarer og jysk håndværk – nu på logo
Helt fra begyndelsen har det været vigtigt for Vejlgaard Mølle at få udarbejdet en visuel identitet, som signalerede kvalitet, gode råvarer og jysk håndværk. Da navnet til virksomheden først var bestemt, blev det derefter en nem opgave at lave et smukt og stilrent logo med møllen i centrum. Møllen har fået til formål at afspejle møllens vigtige funktion i gamle dage.
Vi valgte at køre med de brune farver i forskellige nuancer og toner, da det symboliserer møllen, melet og det simple. Dette gav også mange muligheder i forhold til emballagen, hvor Vejlgaard Mølle gerne ville vælge de mest bæredygtige løsninger i form af de brune papirsposer med den simple hvide syning i toppen samt den enkle etiket.
Sidenhen har vi også udviklet skabeloner til visitkort, opskrifter til download og postkort, der kan sendes med ud til kunderne. Herunder kan du gå på opdagelse i hele den visuelle identitet og se farver og skrifttyper, som går igen i alt markedsføringen fra Vejlgaard Mølle.

Markedsføring af den jyske bagers håndværk
Vi har varetaget Vejlgaard Mølles organiske trafik på deres sociale medier, såsom Instagram og Facebook siden opstarten i april 2021. Sidenhen har vi også hjulpet virksomheden i gang med online annoncering på de to medier samt ydet rådgivning til, hvordan man skaber liv og aktivitet på de sociale medier. Dette er gjort med det formål at skabe så meget aktivitetet og rækkevidde, så flest muligt får kendskab til produkterne og Vejlgaard Mølle.
Det har været vigtigt for Vejlgaard Mølle at lægge vægt på kvaliteten og ikke mindst hvor let, det er for alle at lykkes med at bage en god kage eller et godt brød.
Derfor har formidlingen og historien om produktet også været det primære fokusområde i hele opstartsperioden.
Du kan besøge deres Facebook og Instagram profil her.
Skal vi også hjælpe dig i gang med din markedsføring, så kontakt os ved at klikke herunder.
