Cases
Blushing
Fra idé til startup fashion webshop
Blushing.dk er en ny dansk webshop, der forhandler tøj til kvinder, som elsker kvalititet, fashion og gode produkter. Webshoppen ejes og drives af Rikke Hvidtfeldt, der er bosat i Ringsted. Rikke har formået på kort tid at skabe et stort univers på Instagram, der inteagerer med virksomheden – netop fordi hun har skabt et autentisk rum, hvor hun viser tøjet frem og laver en høj grad af original brugerinvolvering.
Vi har fået æren af at skabe Blushings visuelle idenitet og udvikle webshoppen til Rikkes populære webshop. Her på siden kan du gå på opdagelse i webshoppens mockup og læse mere om, hvad vi har gjort os af tanker, inden vi skabte den visuelle identitet og logo.
VISUEL IDENTITET
Det har fra start været vigtigt for os at indfange Rikkes personlighed i den visuelle identitet til Blushing. Rikke lægger meget vægt på kvalitet, gennemsigtighed og troværdighed – og så henvender Blushing sig til kvinder, der elsker mode. Derfor lod vi os inspirere af modemagasinerne og den sarte nordiske farvepalette med udgangspunkt i den lyserøde farve, da vi skulle skabe den visuelle identitet.
Som skrifttype til logo og overskrifter på hjemmesiden, valgte vi den klassiske og tidsløse seriffont; Playfair Display. Når der bruges blokbogstaver i fx logoet, giver det et ekstra moderne strejf, og derfor vil Blushings logo være relevant og tidssvarende mange år ud i fremtiden.
Herunder kan du gå på udkig i resten af den visuelle identitet for Blushing, og hvis du er nysgerrig på at læse mere om, hvordan vi udvikler visuelle identiteter til virksomheder, kan du læse mere her.


