Artikler
Hent inspiration og viden indenfor marketing, webshops, hjemmesider, købsadfærd og grafisk design
Vi har samlet artikler, nyheder og guides til dig, som du kan benytte ganske gratis. Velkommen til.
Netbutikkerne prioriterer disse teknologier i 2023
Hvad hitter hos de danske netbutikker? E-mailmarketing topper endnu en gang i de danske netbutikker, hvilket ikke kommer bag på Carsten Rose Lundberg, fagchef for Digital Handel i Dansk Erhverv. Han udtaler, at de fleste bruger e-mailmarketing, og det giver brugerne...
Optimer virksomhedens marketingstrategi med ChatGPT
I en verden, hvor marketinglandskabet konstant udvikler sig, og hvor konkurrencen er intens, er det afgørende for os marketingfolk at holde trit med den teknologiske udvikling og finde nye måder at skabe engagerende og effektivt indhold på. Kunstig intelligens, og...
Online kursus – sådan kommer jeres virksomhed i gang
Online kursus platforme er blevet en populær måde at lære på, da de giver brugerne mulighed for at lære på egen hånd og i deres eget tempo. Der er mange forskellige platforme tilgængelige, men her vil jeg dykke ned i en løsning, som vi har implementeret en del gange...
TikTok og bekymringerne om data privacy og sikkerhed
TikTok har været en af de mest populære apps i de seneste år, med mere end én milliard brugere verden over. Men på trods af dens popularitet og underholdningsværdi er appen blevet genstand for bekymring fra flere regeringsmedlemmer og sikkerhedseksperter. Flere...
SOCIAL PROOF
Hvad er social proof for en størrelse? Jeg (Maria) var i Normal og handle forleden, og skulle købe en tørshampoo til mig selv. Jeg har ingen forstand på tørshampoo, så jeg havde heller ingen præferencer for, hvilket brand det skulle være fra. Jeg vidste bare, at de i...
Digital markedsføring i 2022: tendenser og forventninger til 2023
Jeg (Maria, Marketing Client Manager) har været en tur rundt på kontoret og spurgt mine kollegaer om, hvad der har fyldt mest for dem inden for digital markedsføring i år 2022 - og hvad de tror, der vil ske i markedsføringsverdenen i år 2023. Vi har taget i kig ind i...
Influencer markedsføring – er det noget for min virksomhed?
Ofte når vi skal købe et produkt eller en serviceydelse, så spørger vi andre til råds. Vi er lige forbi vores mor, en veninde, kollegaen eller måske en tur forbi trustpilot for at høre, om produktet er godkendt af andre. Vi stoler nemlig meget på andres erfaringer og...
Er TikTok det nye sorte?
Med mere end 1 milliard aktive brugere er TikTok det mest populære sociale medie i verden og antallet af danske brugere er markant stigende. TikTok startede med at henvende sig til unge mellem 16 – 24 år, men ifølge Dansk Erhverv er brugerne faktisk ældre end de...
Kan det betale sig med annonceringer i 2023?
Der kan være mange grunde til at stille sig selv dette spørgsmål som virksomhedsejer. Det er blevet meget sværere at tracke data og få indsigt i sin målgruppes adfærd grundet diverse IOS-opdateringer, skærpede cookie-regler og andre annonceblokeringer. Og hvis ikke...
Emojis i din markedsføring? – Undersøgelse viser: de har aldrig været mere populære end i dag
Hvis du også er vild med at bruge emojis, så er der her gode nyheder. Ja.. som du kan se ud fra overskriften, så er emojis i dag mere populære end nogensinde før.Det viser en undersøgelse Adobe har lavet med 5000 respondenter i USA. Undersøgelsen belyser også,...
3 alternativer til Google Analytics
Datatilsynet konkluderer, at analyseværktøjet Google Analytics ikke længere er lovligt at bruge for danske organisationer medmindre, at der implementeres en række supplerende foranstaltninger ud over de indstillinger, Google stiller til rådighed. Det sker på baggrund...
Din guide til affiliate marketing – og hvordan du implementerer det i din markedsføring
Her er din go-to guide til affiliate marketing, hvor jeg vil komme omkring, hvad det er, hvordan det fungerer, og hvilke affiliate netværk der findes på det danske marked, som du kan bruge. Hvad hvis jeg siger, at med affiliate marketing kan du tjene penge til enhver...
5 grunde til at du skal satse på E-mail marketing
Det er bedre end nogensinde før at satse på e-mail marketing, for dét er kommet for at blive og har aldrig givet et større ROI (Return-on-Investment) end i dag. Men samtidig bliver det også kun sværere og sværere at nå igennem til forbrugerne med e-mail marketing. Og...
Tag kontrollen over din markedsføring med førstepartsdata
Gør dig uafhængig af store og ukontrollerbare spillere, som Google og Meta med Facebook og Instagram. Sørg for at de ikke sidder på dine dyrebare kunders data, men at du selv har kontrollen over førstepartsdataene ved selv at indsamle dem på dine egne medier, frem for...
De 4 emotionelle kundetyper ➡️ Skab loyale kunder
Du har nok hørt om, at du kan inddele dine kunder i kundetyper. Men er det nødvendigt, hvad vil det overhovedet kunne gøre godt for, og hvordan gør man så det i praksis? Dét, du måske har hørt om, er de fire emotionelle kundetyper, som er en videnskabelig metode, der...
Corona har ændret vores præferencer indenfor e-handel
Det var ikke umiddelbart til at forudse, at e-handlen i Danmark i 2021 ville stige med hele 11% sammenlignet med år 2020 – pandemies første år. Her er det på tværs af både rejser, tjenester og fysiske varer. Men selvom Corona stadig spillede en stor rolle i vores...
Forbrugertrends 2022
Hvorfor er det vigtigt at kende til de aktuelle forbrugertrends? Det er det fordi, at du skal holde dig relevant på markedet overfor din målgruppe og vide, hvad der rører sig blandt dine kunder, så du har forståelse for dine kunders købsadfærd, liv, hverdag og behov....
Reklameanalysen 2021 ➡️ Kan vi lære noget af den digitalt indfødte generation?
Som vi kender det med markedsføring, så skal der hele tiden nytænkes, retænkes og gentænkes på vores strategier - for forbrugernes adfærd er under konstant forandring!Mindshares reklameanalyse fra 2021 viser tydeligt, at den traditionelle reklame skal genovervejes....