Artikler
Hent inspiration og viden indenfor marketing, webshops, hjemmesider, købsadfærd og grafisk design
Vi har samlet artikler, nyheder og guides til dig, som du kan benytte ganske gratis. Velkommen til.
Digital markedsføring i 2022: tendenser og forventninger til 2023
Jeg (Maria, Marketing Client Manager) har været en tur rundt på kontoret og spurgt mine kollegaer om, hvad der har fyldt mest for dem inden for digital markedsføring i år 2022 - og hvad de tror, der vil ske i markedsføringsverdenen i år 2023. Vi har taget i kig ind i...
Influencer markedsføring – er det noget for min virksomhed?
Ofte når vi skal købe et produkt eller en serviceydelse, så spørger vi andre til råds. Vi er lige forbi vores mor, en veninde, kollegaen eller måske en tur forbi trustpilot for at høre, om produktet er godkendt af andre. Vi stoler nemlig meget på andres erfaringer og...
Er TikTok det nye sorte?
Med mere end 1 milliard aktive brugere er TikTok det mest populære sociale medie i verden og antallet af danske brugere er markant stigende. TikTok startede med at henvende sig til unge mellem 16 – 24 år, men ifølge Dansk Erhverv er brugerne faktisk ældre end de...
Kan det betale sig med annonceringer i 2023?
Der kan være mange grunde til at stille sig selv dette spørgsmål som virksomhedsejer. Det er blevet meget sværere at tracke data og få indsigt i sin målgruppes adfærd grundet diverse IOS-opdateringer, skærpede cookie-regler og andre annonceblokeringer. Og hvis ikke...
Emojis i din markedsføring? – Undersøgelse viser: de har aldrig været mere populære end i dag
Hvis du også er vild med at bruge emojis, så er der her gode nyheder. Ja.. som du kan se ud fra overskriften, så er emojis i dag mere populære end nogensinde før.Det viser en undersøgelse Adobe har lavet med 5000 respondenter i USA. Undersøgelsen belyser også,...
3 alternativer til Google Analytics
Datatilsynet konkluderer, at analyseværktøjet Google Analytics ikke længere er lovligt at bruge for danske organisationer medmindre, at der implementeres en række supplerende foranstaltninger ud over de indstillinger, Google stiller til rådighed. Det sker på baggrund...
Din guide til affiliate marketing – og hvordan du implementerer det i din markedsføring
Her er din go-to guide til affiliate marketing, hvor jeg vil komme omkring, hvad det er, hvordan det fungerer, og hvilke affiliate netværk der findes på det danske marked, som du kan bruge. Hvad hvis jeg siger, at med affiliate marketing kan du tjene penge til enhver...
5 grunde til at du skal satse på E-mail marketing
Det er bedre end nogensinde før at satse på e-mail marketing, for dét er kommet for at blive og har aldrig givet et større ROI (Return-on-Investment) end i dag. Men samtidig bliver det også kun sværere og sværere at nå igennem til forbrugerne med e-mail marketing. Og...
Tag kontrollen over din markedsføring med førstepartsdata
Gør dig uafhængig af store og ukontrollerbare spillere, som Google og Meta med Facebook og Instagram. Sørg for at de ikke sidder på dine dyrebare kunders data, men at du selv har kontrollen over førstepartsdataene ved selv at indsamle dem på dine egne medier, frem for...
De 4 emotionelle kundetyper ➡️ Skab loyale kunder
Du har nok hørt om, at du kan inddele dine kunder i kundetyper. Men er det nødvendigt, hvad vil det overhovedet kunne gøre godt for, og hvordan gør man så det i praksis? Dét, du måske har hørt om, er de fire emotionelle kundetyper, som er en videnskabelig metode, der...
Corona har ændret vores præferencer indenfor e-handel
Det var ikke umiddelbart til at forudse, at e-handlen i Danmark i 2021 ville stige med hele 11% sammenlignet med år 2020 – pandemies første år. Her er det på tværs af både rejser, tjenester og fysiske varer. Men selvom Corona stadig spillede en stor rolle i vores...
Forbrugertrends 2022
Hvorfor er det vigtigt at kende til de aktuelle forbrugertrends? Det er det fordi, at du skal holde dig relevant på markedet overfor din målgruppe og vide, hvad der rører sig blandt dine kunder, så du har forståelse for dine kunders købsadfærd, liv, hverdag og behov....
Reklameanalysen 2021 ➡️ Kan vi lære noget af den digitalt indfødte generation?
Som vi kender det med markedsføring, så skal der hele tiden nytænkes, retænkes og gentænkes på vores strategier - for forbrugernes adfærd er under konstant forandring!Mindshares reklameanalyse fra 2021 viser tydeligt, at den traditionelle reklame skal genovervejes....
How to: LinkedIn Nyhedsbrev
Du har længe kunne udgive artikler til dine kunder og følgere på LinkedIn, men nu er det også muligt at lave nyhedsbreve – og det er både supernemt og skaber "gratis" eksponering til dig og din virksomhed. Her kan dine kunder abonnere på dit nyhedsbrev, hvorigennem...
Skab større engagement på din Instagram-konto
Synes du, at det kan være svært at gennemskue Instagrams algoritmer, som hele tiden er under forandring? Her får du 8 tips til, hvordan Instagrams algoritme fungerer lige nu, og hvordan du kan skabe vækst og øge engagementet på din virksomhedskonto i 2022. Husk, at...
Skab vækst med video marketing – 7 grunde til hvorfor
Adam Mosseri, leder af Instagram, har sagt klart og tydeligt om videoer på de sociale medier, at de er: ”driving an immense amount of growth online for all major platforms”. Hvilket betyder, at videoer skaber en enorm vækst online på alle større platforme. Så hvis din...
Søg tilskud og funding til digitale projekter og iværksætteri
Den store guide til dig, der gerne vil søge tilskud hjem til dit næste online eventyr I Danmark er vi så heldige, at der findes et væld af puljer og legater for iværksættere og virksomheder i SMV-segmentet, som gerne vil udbygge deres virksomhed med en eller flere...
Kunderejsen ➡️ Alt du skal vide
Derfor skal du arbejde med den digitale kunderejse Synes du, at du bruger mange penge på markedsføring, men det er, som om at det bare ikke bærer frugt? Så skal du tage et kig på den digitale kunderejse. Mere præcis skal du blive bevidst om dine kunders touch points...