Artikler

Hent inspiration og viden indenfor marketing, webshops, hjemmesider, købsadfærd og grafisk design

Vi har samlet artikler, nyheder og guides til dig, som du kan benytte ganske gratis. Velkommen til.

3 alternativer til Google Analytics

3 alternativer til Google Analytics

Datatilsynet konkluderer, at analyseværktøjet Google Analytics ikke længere er lovligt at bruge for danske organisationer medmindre, at der implementeres en række supplerende foranstaltninger ud over de indstillinger, Google stiller til rådighed. Det sker på baggrund...

5 grunde til at du skal satse på E-mail marketing

5 grunde til at du skal satse på E-mail marketing

Det er bedre end nogensinde før at satse på e-mail marketing, for dét er kommet for at blive og har aldrig givet et større ROI (Return-on-Investment) end i dag. Men samtidig bliver det også kun sværere og sværere at nå igennem til forbrugerne med e-mail marketing. Og...

Tag kontrollen over din markedsføring med førstepartsdata

Tag kontrollen over din markedsføring med førstepartsdata

Gør dig uafhængig af store og ukontrollerbare spillere, som Google og Meta med Facebook og Instagram. Sørg for at de ikke sidder på dine dyrebare kunders data, men at du selv har kontrollen over førstepartsdataene ved selv at indsamle dem på dine egne medier, frem for...

De 4 emotionelle kundetyper ➡️ Skab loyale kunder

De 4 emotionelle kundetyper ➡️ Skab loyale kunder

Du har nok hørt om, at du kan inddele dine kunder i kundetyper. Men er det nødvendigt, hvad vil det overhovedet kunne gøre godt for, og hvordan gør man så det i praksis? Dét, du måske har hørt om, er de fire emotionelle kundetyper, som er en videnskabelig metode, der...

Corona har ændret vores præferencer indenfor e-handel

Corona har ændret vores præferencer indenfor e-handel

Det var ikke umiddelbart til at forudse, at e-handlen i Danmark i 2021 ville stige med hele 11% sammenlignet med år 2020 – pandemies første år. Her er det på tværs af både rejser, tjenester og fysiske varer. Men selvom Corona stadig spillede en stor rolle i vores...

Forbrugertrends 2022

Forbrugertrends 2022

Hvorfor er det vigtigt at kende til de aktuelle forbrugertrends? Det er det fordi, at du skal holde dig relevant på markedet overfor din målgruppe og vide, hvad der rører sig blandt dine kunder, så du har forståelse for dine kunders købsadfærd, liv, hverdag og behov....

How to: LinkedIn Nyhedsbrev

How to: LinkedIn Nyhedsbrev

Du har længe kunne udgive artikler til dine kunder og følgere på LinkedIn, men nu er det også muligt at lave nyhedsbreve – og det er både supernemt og skaber "gratis" eksponering til dig og din virksomhed.  Her kan dine kunder abonnere på dit nyhedsbrev, hvorigennem...

Skab større engagement på din Instagram-konto

Skab større engagement på din Instagram-konto

Synes du, at det kan være svært at gennemskue Instagrams algoritmer, som hele tiden er under forandring? Her får du 8 tips til, hvordan Instagrams algoritme fungerer lige nu, og hvordan du kan skabe vækst og øge engagementet på din virksomhedskonto i 2022. Husk, at...

Skab vækst med video marketing – 7 grunde til hvorfor

Skab vækst med video marketing – 7 grunde til hvorfor

Adam Mosseri, leder af Instagram, har sagt klart og tydeligt om videoer på de sociale medier, at de er: ”driving an immense amount of growth online for all major platforms”. Hvilket betyder, at videoer skaber en enorm vækst online på alle større platforme. Så hvis din...

Søg tilskud og funding til digitale projekter og iværksætteri

Søg tilskud og funding til digitale projekter og iværksætteri

Den store guide til dig, der gerne vil søge tilskud hjem til dit næste online eventyr I Danmark er vi så heldige, at der findes et væld af puljer og legater for iværksættere og virksomheder i SMV-segmentet, som gerne vil udbygge deres virksomhed med en eller flere...

Kunderejsen ➡️ Alt du skal vide

Kunderejsen ➡️ Alt du skal vide

Derfor skal du arbejde med den digitale kunderejse Synes du, at du bruger mange penge på markedsføring, men det er, som om at det bare ikke bærer frugt? Så skal du tage et kig på den digitale kunderejse. Mere præcis skal du blive bevidst om dine kunders touch points...

Tidens tendenser hos danske forbrugere indenfor e-handel

Tidens tendenser hos danske forbrugere indenfor e-handel

År 2021 har været et usædvanligt år for dansk e-handel, hvor corona i endnu et år har spillet en afgørende rolle. Imens vi nu nærmer os de mere ”normale” tilstande i år 2022, har corona alligevel sat sit præg på danskernes købsadfærd på nettet, som i løbet af år 2021...

Digital inspiration til 2022: Trends & farver

Digital inspiration til 2022: Trends & farver

I den følgende artikel kan du finde inspiration til dit kommende visuelle indhold, lære om nye visuelle trends i 2022, og hvilke farveskemaer, der passer bedst sammen med årets farve.   Som hvert år, i december, vælger Pantone Color Institute den farve, der vil være...

6 stærke links til din linkbuilding

6 stærke links til din linkbuilding

Linkbuilding er stadig en af de stærkeste metoder til at få din hjemmeside øverst på Google, når kunderne søger på de søgeord, du gerne vil findes på. Når du har kommet godt i gang med SEO på din hjemmeside (on-page seo), så er det på tide, at du kommer i gang med at...

Hvorfor skal jeg arbejde med Cookiepolitik?

Hvorfor skal jeg arbejde med Cookiepolitik?

Erhvervsstyrelsen meldte den 19. oktober 2021 ud, at det nu igen er muligt for hjemmeside- og webshopejere at indsamle oplysninger om brugerne til simpel statistik. Det er en kæmpe sejr for danske medier og e-handel. Tilbage i foråret 2020 strammede datatilsynet...