5 idéer til din kommunikation under coronakrisen

Ingen af os var parate til den forandring som ramte os i starten af marts. Men her står vi en måned senere og langsomt skilles fårene fra bukken. For nogle var det et wakeup call, hvor de så muligheder midt i de nye tider, hvorimod andre satte armene over kors og lod tingene fortsætte som de altid har gjort.

Hvilken kategori falder du ned i?

Er du ikke kommet med på vognen endnu?

Bare rolig, det klarer vi hurtigt at få lavet om på.

Her får du fem hurtige svar på hvordan du kan omstille dig, selvom at tingene ser skøre ud i øjeblikket:

 

1. Forretningsudvikling

Sæt dig ned og kig grundigt på din forretning. Læg alt “plejer” væk og lad din hjerne flyde. Ingen idé er for skør I de 30 min. hvor du skriver alt ned som kommer ud af dit hoved. Herefter læser du dine tanker og ser om der er nogle nye påfund som kan søsættes med det samme.

 

2. ærlighed fremmer forståelsen – og salget

Vær ikke bange for at være ærlig? ALLE står med dilemmaer i øjeblikket, så det ville være mærkeligt at hvis du går smertefrit gennem krisen uden skrammer.

Det betyder selvfølgelig ikke at du skal begynde at hælde dit hjerteblod ud alle steder, men det gør intet at være en smule sårbar til tider. For de tider er NU.

Flere af vores kunder har også valgt at spille med åbne kort – både på sociale medier og i deres nyhedsbreve – og det har givet gevinst på bundlinjen. Mest af alt, fordi mange af deres kunder gerne vil blive ved med at handle hos dem, når krisen er overstået, og derfor har de også valgt at bakke op herunder krisen.

 

3. Invitér dine følgere indenfor

Lad dine følgere komme tættere på. Hold dem opdateret om din situation og om hvilke muligheder de har i forhold til din forretning. Del links, små anedokter og opdateringer på dine sociale medier.

 

4. Find nye salgskanaler

Gå online med så meget af din forretning, som det overhoved er muligt. Verden vender ikke tilbage til normal indenfor en måned eller to. Ingen kan i øjeblikket spå om hvor lang tid der vil gå, du må derfor indse at virkeligheden fra nu af og et stykke ind i fremtiden vil være alternativ.

 

5. Lav en videohilsen

Om du er en stor eller mindre virksomhed, så er det vigtigt at påminde folk om at der sidder ægte mennesker bag skærmen. Det gør lettest ved at komme ud med bevægelse og lyd. Vær glad, åben og udadvendt. Lad det komme naturligt, så det ikke bliver forceret. Beslut dig for emnet, og lad så en fin videohilsen. Husk at den altid kan tages om indtil at du følger dig tryg og tilpas. Det behøver ikke at se professionelt ud. Det vigtigste er at det er oprigtigt og ægte. Lad din besked komme fra hjertet.

Følg med på vores sociale medier og bloggen her. Vi deler ud af alt vores viden, indsigter i nye tendenser og giver dig inspiration til din kommunikation og forretning.

– og husk, hvis du har brug for lidt sparring på din forretningsmodel eller viden til, hvordan du kan agere på dine sociale medier, så sidder vi klar til at holde et online møde. Du kan finde vores kontaktoplysninger lige her.

 

Kærligst
Team Offbeat media

Olivia Noel Vienne Rose

Olivia Noel Vienne Rose

Kommunikationsrådgiver

apr 12, 2020

Tilmeld nyhedsbrev